دکتر احمد طاهری جراح ارتوپد و متخصص ارتوپدی

۱ بازديد


دکتر احمد طاهری جراح ارتوپد و متخصص ارتوپدی

دکتر احمد طاهری جراح ارتوپدی،دکتر احمد طاهری متخصص ارتوپدی با تجربه و صلاحیت شناخته شده در شهر تهران است. در این نوشتار به بررسی سوابق تحصیلی، زمینه‌های تخصصی ایشان و اطلاعات تماس مطب و بیمارستان‌های محل فعالیت دکتر احمد طاهری متخصص ارتوپدی خواهیم پرداخت.

برای نوبت دهی نزد دکتر احمد طاهری  یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات جراحی ارتوپدی شرکت پزشکی بهنود طب اریا، می توانید با ما تماس بگیرید.

دکتر احمد طاهری دارای تخصص در زمینه ارتوپدی است. ارتوپدی شاخه‌ای از علم پزشکی است که به تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری‌ها و آسیب‌های مرتبط با سیستم اسکلتی عضلانی بدن انسان می‌پردازد. این سیستم شامل استخوان‌ها،تعویض  مفاصل، عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها و اعصاب محیطی می‌شود.

بر اساس اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد زمینه فعالیت اصلی دکتر طاهری بر درمان بیماری‌های مرتبط با استخوان و مفاصل متمرکز است. برخی از این موارد احتمالی عبارتند از:

توجه: موارد ذکر شده تنها احتمالاتی بر اساس زمینه کاری ارتوپدی است و برای تشخیص و درمان دقیق، مراجعه حضوری و بررسی‌های تخصصی توسط دکتر طاهری الزامی است.

سوابق تحصیلی و عضویت‌های علمی

متاسفانه در منابع آنلاین فارسی در دسترس، اطلاعاتی در خصوص سوابق تحصیلی و دانشگاه محل فارغ التحصیلی دکتر طاهری یافت نشد. همچنین، به عضویت ایشان در انجمن‌های علمی خاصی اشاره نشده است.

سخن پایانیدکتر احمد طاهری یکی از متخصصین ارتوپدی شناخته شده در شهر تهران است. برای تشخیص و درمان دقیق بیماری‌های مرتبط با استخوان و مفاصل، مراجعه به پزشک متخصص الزامی است. با بهره مندی از اطلاعات تماس ذکر شده در این نوشتار می‌توانید جهت رزرو نوبت ملاقات با دکتر طاهری اقدام نمایید.

 

متخصص ارتوپدی کیست؟

متخصص ارتوپدی پزشکی است که به طور خاص در زمینه تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری‌ها و آسیب‌های مرتبط با سیستم اسکلتی عضلانی بدن انسان تخصص دارد. این سیستم پیچیده شامل استخوان‌ها، مفاصل، عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها و اعصاب محیطی می‌شود. متخصص ارتوپدی با anantomy (آناتومی) و فیزیولوژی (عملکرد) این اجزا به خوبی آشناست و می‌تواند مشکلات مربوط به آن‌ها را به درستی تشخیص داده و درمان کند.

وظایف جراح ارتوپدی چیست؟

جراح ارتوپدی زیرمجموعه‌ای ازبهترین  متخصصین ارتوپدی است که علاوه بر دانش تئوری، مهارت‌های لازم برای انجام جراحی‌های مختلف بر روی استخوان‌ها، مفاصل، عضلات و سایر اجزای سیستم اسکلتی عضلانی را نیز دارا می‌باشد. دامنه وظایف یک متخصص ارتوپدی بسیار گسترده است و موارد زیر تنها بخشی از آن‌ها را شامل می‌شود:

تشخیص بیماری‌ها و آسیب‌های استخوانی و مفصلی: متخصص ارتوپدی با استفاده از روش‌های مختلفی مانند معاینه فیزیکی، تصویربرداری پزشکی (اشعه ایکس، سی تی اسکن، MRI) و آزمایش خون، به تشخیص بیماری‌هایی نظیر آرتروز، پوکی استخوان، شکستگی استخوان، دررفتگی مفصل، پارگی رباط و تاندون و تومورهای استخوانی می‌پردازد.

درمان غیرجراحی بیماری‌های ارتوپدی: در بسیاری از موارد، متخصص ارتوپدی می‌تواند با استفاده از روش‌های غیرجراحی مانند تجویز دارو، فیزیوتراپی، تزریق داروهای ضدالتهاب و استفاده از وسایل کمکی حرکتی (عصا، واکر، بریس) به درمان بیماری‌های ارتوپدی بپردازد.

انجام جراحی‌های ارتوپدی: جراحی ارتوپدی جراحی شکستگی فمور و لگن هنگامی که درمان‌های غیرجراحی موثر واقع نشوند، جراح ارتوپدی با انجام عمل‌های جراحی پیچیده بر روی استخوان‌ها، تعویض مفاصل، رباط‌ها و تاندون‌ها، به ترمیم آسیب‌دیدگی‌ها و بهبود عملکرد سیستم اسکلتی عضلانی بیمار می‌پردازد. برخی از جراحی‌های رایج ارتوپدی عبارتند از:

جراح ارتوپدی برای جراحی شکستگی لگن

شکستگی لگن، آسیبی جدی است که اغلب در افراد مسن به دلیل پوکی استخوان رخ می‌دهد. این شکستگی می‌تواند بسیار دردناک بوده و موجب ناتوانی فرد در راه رفتن شود. در چنین مواردی، مراجعه به یک جراح ارتوپدی مجرب برای تشخیص دقیق نوع شکستگی و انتخاب روش درمانی مناسب، امری ضروری است. جراح ارتوپدی با توجه به شدت شکستگی، سن و وضعیت سلامتی بیمار، ممکن است درمان‌های زیر را در نظر بگیرد:

درمان غیرجراحی: در برخی موارد شکستگی‌های خفیف لگن، با استفاده از استراحت در بستر، داروهای مسکن و فیزیوتراپی می‌توان به بهبودی بیمار کمک کرد.

جراحی ترمیمی: در صورتی که شکستگی لگن جابجا شده باشد یا با درمان‌های غیرجراحی بهبود نیابد، جراح ارتوپدی با انجام عمل جراحی، استخوان‌های شکسته را در موقعیت صحیح قرار داده و با استفاده از پلاک و پیچ آن‌ها را ثابت می‌کند.

تعویض مفصل لگن: در برخی موارد، به خصوص در افراد مسن، شکستگی لگن می‌تواند منجر به ساییدگی مفصل ران شود. در چنین شرایطی، جراح ارتو

جراحی شکستگی فمور

جراحی شکستگی استخوان فمور، بلندترین استخوان در بدن انسان است که وزن بدن را تحمل می‌کند. جراحی شکستگی فمور می‌تواند ناشی از زمین خوردن، تصادفات رانندگی یا ضعف استخوان‌ها به دلیل پوکی استخوان باشد. علائم شکستگی فمور شامل درد شدید، تورم، کبودی، ناتوانی در حرکت دادن پا و کوتاه شدن اندام تحتانی می‌شود. در صورت بروز چنین علائمی، مراجعه فوری به متخصص ارتوپدی الزامی است.

جراح ارتوپدی پس از معاینه فیزیکی و بررسی تصاویر رادیوگرافی، نوع و شدت شکستگی را تشخیص می‌دهد. درمان شکستگی فمور معمولا به روش جراحی انجام می‌شود. جراح ارتوپدی با توجه به نوع شکستگی، از روش‌های مختلفی برای ترمیم استخوان و تثبیت آن استفاده می‌کند. برخی از روش‌های رایج جراحی شکستگی فموراست

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.